Leczenie nadpotliwości toksyną botulinową

Botoks lub inaczej toksyna botulinowa to obecnie jedna z najpopularniejszych substancji wykorzystywanych w medycynie estetycznej do wygładzania zmarszczek mimicznych twarzy ale również leczenia bardzo wstydliwego problemu jakim jest nadmierna potliwość. Preparaty toksyny botulinowej używane w medycynie są produkowane laboratoryjnie z wyizolowanych szczepów bakterii, oczyszczane i pakowane próżniowo w ściśle odmierzonych dawkach.

Pocenie się jest naturalnym procesem fizjologicznym, który często wywołuje dyskomfort wśród wielu osób.

Przykry zapach, mokre plamy pod pachami, kropelki potu na czole czy wilgotne dłonie to tylko niektóre z objawów przyczyniających się do  wielu krępujących sytuacji często utrudniających kontakty zawodowe i towarzyskie.

Wydzielanie potu pełni wiele funkcji w naszym organiźmie. Ma zasadnicze znaczenie w procesie termoregulacji. Pocimy się, aby ochłodzić nasze przegrzane ciało wywołane wysoką temperaturą czy aktywnością fizyczną. Pot wraz z wydzieliną gruczołów łojowych stanowią również warstwę ochronną dla skóry przed drobnoustrojami.

Do czynników wywołujących pocenie się należą także:

• silne emocje,
  • stres,
  • uwarunkowania genetyczne,
  • zmiany hormonalne,
  • niektóre choroby metaboliczne.

Gdy jednak organizm wydziela większą ilość potu niż jest to niezbędne możemy mówić o nadpotliwości.

Jest to problem, który dotyka wiele osób. Spowodowany wzmożoną reakcją gruczołów potowych na różne bodźce m.in. emocjonalne czy wysoką temperaturę. Nadpotliwość stanowi problem nie tylko kosmetyczny. Stosowanie blokerów czy antyperspirantów często może powodować zmiany alergiczne oraz infekcje bajteryjne i grzybicze.

Na czym polega leczenie nadpotliwości?

Istnieje wiele sposobów leczenia nadmiernej potliwości. Wybór odpowiedniego jest kwestią indywidualną każdego pacjenta i powinien być dokonany przez specjalistę. Bierze się w tym przypadku pod uwagę miejsce wydzielania potu oraz jego nasilenie. Obok leczenia farmakologicznego skuteczniejszą metodą jest wstrzyknięcie toksyny botulinowej (botox).  Blokuje ona działanie nerwów odpowiedzialnych za wydzielanie się acetylocholiny – przekaźnika stymulującego wydzielanie się potu.

Wygląd i przebieg zabiegu

Na kilkanaście minut przed zabiegiem Pacjent zostaje znieczulony specjalnym kremem znieczulającym Emla. Dzięki temu ból jest praktycznie nieodczuwalny. Lekarz wykonujący zabieg, przy pomocy bardzo cienkiej igły ostrzykuje podskórnie niewielkimi dawkami preparatu wyznaczony obszar. Nie jest konieczne specjalne wcześniejsze przygotowywanie się do zabiegu.

Wskazania do zabiegu:

• nadpotliwość dłoni, stóp i pach

Przeciwwskazania:

• ciąża i okres karmienia piersią,
  • infekcje, uszkodzenia skóry,
  • zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego,
  • alergia na toksynę botulinową,

Jak długo utrzymują się efekty?

Pełne efekty kuracji pojawiają się po kilku dniach i utrzymują 6-8 miesięcy.

Jak często można wykonywać zabieg?

Zabiegom z wykorzystaniem botoxu można poddawać się maksymalnie od dwu do trzech razy w ciągu roku, w odstępach od czterech do do sześciu miesięcy.

Polecany preparat

W Klinice Murano jako najlepszy i z powodzeniem stosowany wybrany został Botox Bocouture firmy Merz.

Części ciała dłonie, pachy, stopy
Przedział cenowy 1800-2000 zł
Wskazania nadmierna potliwość