Atopowe zapalenie skóry głowy

Atopowe zapalenie skóry głowy jest chorobą zapalną o podłożu alergicznym występującą zarówno na skórze gładkiej jak i owłosionej. Jest dolegliwością uciążliwą gdyż pojawiające się zmiany skórne wywołują silne swędzenie a co istotniejsze mogą negatywnie wpływać na kondycję włosów w efekcie przyczyniając się do ich wypadania.

Atopowe zapalenie skóry głowy: przyczyny

Czynniki genetyczne oraz środowiskowe należą do głównych przyczyn atopowego zapalenia skóry głowy. Atopia jest chorobą dziedziczną dlatego też bardzo często będzie dotykała osoby, których dziadkowie lub rodzice również mieli stwierdzone AZS. Atopowe zapalenie skóry głowy bardzo często stwierdza się u niemowląt i małych dzieci. Pierwsze objawy zauważalne są do 5 roku życia i występują z różnym nasileniem.

Atopowe zapalenie skóry pod okiem specjalisty. Zobacz, jak zyskać profesjonalną opinię.

Pojawienie się choroby jest efektem niewłaściwej reakcji układu immunologicznego na działanie alergenu. Mogą nim być składniki pokarmowe lub czynniki wziewne takie jak pyłki, kurz, roztocza itp.
Dodatkowo rozwojowi choroby sprzyja wysoka temperatura, zanieczyszczenie środowiska jak również przesuszenie skóry mogące mieć związek z niewłaściwym doborem kosmetyków pielęgnacyjnych zawierających w składzie związki chemiczne.

Atopowe zapalenie skóry głowy: objawy

Atopowe zapalenie skóry głowy jest chorobą o charakterze nawrotowym co oznacza, że w jej przebiegu obserwujemy okresy remisji (mogące trwać nawet kilka lat) i zaostrzenia (na skutek kontaktu z alergenem). Skóra głowy u chorych osób jest grubsza, zaczerwieniona, bardzo sucha i swędząca. Na jej powierzchni pojawiają się charakterystyczne dla AZS „łuski” nakładające się na siebie warstwami i wyraźnie oddzielone. Ponadto u niektórych osób może dojść do pojawienia się krostek, które po zdrapaniu na skutek silnego uczucia świądu tworzą strupki.

Atopowe zapalenie skóry głowy: leczenie

W okresach remisji bardzo istotna jest staranna pielęgnacja skóry głowy jak również dobór odpowiednich kosmetyków nie zawierających składników drażniących ani alkoholu. W momencie zaostrzenia się choroby i wystąpienia zmian skórnych wdrażane jest leczenie objawowe indywidualnie dobrane do pacjenta. Lekarz może zalecić stosowanie kremów łagodzących swędzenie i stan zapalny a w przypadku popękanej skóry i otwartych, sączących się ran konieczne może być wprowadzenie antybiotyków. W przypadku bardzo silnego świądu ulgę przynoszą leki przeciwhistaminowe podawane doustnie.

Grudki perliste

Jeżeli dotknął Cię problem grudek perlistych z pewnością pomożemy. Nasi specjaliści posiadają wieloletnie doświadczenie w leczeniu tej przypadłości. Więcej informacji uzyskasz telefonicznie. Zapraszamy do naszej Kliniki

Usuwanie tatuażu

W naszej Klinice dermatologicznej usuniesz swój tatuaż niezależnie od jego koloru. Pracujemy laserem Discovery Pico, który radzi sobie z wielobartwnymi tatuażami - Zapisz się na konsultację już dzisiaj

Zamykanie naczynek

Naszej klinice dermatologicznej specjalizujemy się w zabiegach zamykania naczynek krwionośnych. Zabieg ten z uwagi na konieczność ochrony przed słońcem polecamy wykonywać w okresie jesienno-zimowym

Epilacja

Epilacja laserowa to zabieg, dzięki któremu pozbędziesz się niechcianego owłosienia już niemal na zawsze. Okresowe zabiegi utrwalające, które polecamy powtarzać średnio raz na 2 lata wystarczą, aby podtrzymać efekt zabiegu. Poczuj komfort gładkiej skóry.

Laserowe usuwanie blizn potrądzikowych

Blizny powstałe w wyniku trądziku to defekt kosmetyczny powodujący dyskomfort u osób borykających się z tym problemem. Doskonale zdajemy sobie z tego sprawę i dlatego wyposażyliśmy naszą klinikę w nowoczesny laser Discovery Pico, dzięki któremu skutecznie usuwamy znamiona powstałe w wyniku trądziku.

Redukcja cellulitu

Wykonujemy skuteczne zabiegi redukujące cellulit wykorzystując aparat Cellactor. Zapraszamy na konsultację z doświadczonym specjalistą Kliniki Murano.

Wideodermatoskopia

W naszej klinice do oceny znamion skórnych wykorzystujemy wideodermatoskop Foto Finder. Dowiedz się więcej o zabiegu.

Linerase - terapia kolagenowa

Terapia AteloKOLAGENEM Linerase to zabieg z zakresu medycyny przeciwstarzeniowej i dedykowany jest pacjentom, którzy zaobserwowali, że ich skóra stała się mniej elastyczna, a zmarszczki jeszcze bardziej widoczne.

Mezoterapia

Mezoterapia jest zabiegiem stosowanym w celu poprawy kondycji i wyglądu skóry twarzy oraz ciała. Pomaga również w zapobieganiu nadmiernej utraty włosów czy w leczeniu łysienia plackowatego.

Karboksyterapia

To jeden z tych zabiegów, które zmieniły oblicze medycyny estetycznej. Terapia polega na wprowadzeniu pod skórę dwutlenku węgla. Dowiedz się więcej.

Kwas hialuronowy

Wykorzystywany najczęściej do powiększania ust i wypełniania zmarszczek. Kwas wstrzykujemy przy użyciu cienkiej igły w miejscu, które wymaga kosmetyki.