Cenie pod oczami

Cienie pod oczami mogą stanowić przejściowy problem, pojawiają się kiedy np. jesteśmy zmęczeni lub mamy za sobą nieprzespaną noc bądź mogą być przypadłością, która jest genetyczna i towarzyszy nam od zawsze. Bez względu na to jaki jest powód ich powstania stanowią one defekt kosmetyczny i powodują dyskomfort u osoby je posiadającej. Cienie pod oczami sprawiają, że twarz wygląda na starszą, przemęczoną, mogą również sygnalizować objawy choroby.

Cienie pod oczami- przyczyny

W większości przypadków cienie pod oczami pojawiają się za sprawą genetyki. Głęboko osadzone oczy sprawiają, że barwnik znajdujący się w skórze skupiony jest na mniejszej powierzchni i jednocześnie staje się bardziej widoczny. Wywołuje to problem przebarwień i bardzo często jest też przyczyną cieni pod oczami u dzieci.

Cienie pod oczami- leczenie

W sytuacji kiedy cienie pod oczami są związane z procesem starzenia się skóry bądź są  tylko defektem kosmetycznym, nie powinny być powodem do zmartwień. Należy jednak pamiętać, że zasinienia mogą być objawem poważniejszych chorób między innymi cukrzycy, nadciśnienia tętniczego, atopowego zapalenia skóry, anemii czy też niedoczynności tarczycy. Bardzo istotne jest zatem aby skonsultować się ze specjalistą i poznać przyczynę ich występowania. Sposobów na rozjaśnienie cieni pod oczami jest wiele jednakże żaden z nich nie jest skuteczny w 100%. Niezwykle istotna jest codzienna pielęgnacja i wyjątkowo delikatne traktowanie cienkiej i wrażliwej skory pod oczami.

Warto stosować również maseczki pod oczy bądź płatki kolagenowe, które rozjaśnią i dodatkowo uelastycznią skórę. Kluczową rolę odgrywa także aktywny tryb życia, zdrowa i zbilansowana dieta, odpowiednia ilość snu i nawodnienie organizmu.

Cienie pod oczami- zabiegi

Kliniki medycyny estetycznej oferują swoim pacjentom szeroki wybór zabiegów mających na celu usunięcie cieni pod oczami wśród których jedną ze skuteczniejszych metod jest karboksyterapia. Jest to w pełni bezpieczny zabieg polegający na podskórnym wstrzyknięciu medycznego dwutlenku węgla. Działanie takie ma na celu silne dotlenienie leczonego obszaru oraz poprawę mikrokrążenia i zwiększenie elastyczności skóry. Seria zabiegów karboksyterapii w skuteczny sposób pomaga zlikwidować cienie pod oczami, stymuluje produkcję kolagenu dzięki czemu zmarszczki wokół oczu stają się wygładzone i mniej widoczne.