Łuszczyca głowy

Łuszczyca głowy to nawrotowa, przewlekła choroba skóry o charakterze zapalno-proliferacyjnym. Jest jedną z genetycznie uwarunkowanych chorób dotykających ok. 2% populacji. Charakteryzuje się wystąpieniem grudek i łuskowatych blaszek.

Przyczyny łuszczycy głowy

Łuszczyca jest chorobą  autoimmunologiczną,  to oznacza, że w trakcie jej występowania organizm atakuje własne komórki skóry. Łuszczyca głowy pojawia się najczęściej między 10 a 40 rokiem życia.

Do czynników zwiększających ryzyko wystąpienia łuszczycy należą:

• czynniki genetyczne,
  • ciężkie stany zapalne,
  • stres,
  • zaburzenia hormonalne,
  • niektóre środki farmakologiczne,
  • urazy.

W wyniku zaburzenia prawidłowego działania układu autoimmunologicznego w obszarze skóry głowy zaczyna rozwijać się stan zapalny.

Łuszczyca głowy – objawy

Łuszczyca głowy najczęściej jest wynikiem długotrwałego stresu czy silnej infekcji. Typowym objawem jest świąd i pojawienie się złuszczających się grudek oraz zmian na skórze głowy. Zmiany te mogą prowadzić do powstania tzw. „tarczek” pod którymi znajdują się czerwono-brunatne ogniska, które po podrażnieniu mogą krwawić. Początkowo zmiany są drobne i liczne, a następnie przybierają postać 2-3 cm tarczek. Zmiany skórne w łuszczycy skóry głowy często przechodzą na okolicę czoła, karku oraz okolicę za uszami. Łuszczyca głowy może prowadzić też do powstania zmian w obrębie innych obszarów ciała.

Łuszczyca głowy  - leczenie

Łuszczyca jest chorobą przewlekłą, która pomimo wprowadzania wielu nowych metod terapeutycznych nadal pozostaje chorobą, której leczenie doprowadza do uzyskania remisji, a nie eliminuje jej na stałe. Podstawową formą  leczenia łuszczycy skóry głowy jest stosowanie preparatów miejscowych.  Mają one na celu usunięcie nawarstwionych, złuszczających się elementów naskórka. Aby pozbyć się nawarstwionych łusek, na owłosioną skórę głowy nakłada się oliwkę z kwasem salicylowym. Najlepsze efekty uzyskuje się, kiedy preparat nakłada się na noc owijając głowę ciepłym ręcznikiem i folią. Zabieg ten ma na celu nawilżyć naskórek na tyle, by umożliwić usunięcie martwych elementów bez powodowania ran podczas odrywania się łusek. Kolejny etap leczenia to stosowanie preparatów o działaniu przeciwzapalnym oraz hamującym nadmierne tempo podziałów komórkowych w obrębie naskórka. Są to między innymi: kortykosteroidy, preparaty witaminy D,  dziegieć, czy cygnolina. W ciężkich postaciach łuszczycy skóry głowy niezbędna może być hospitalizacja z zastosowaniem leczenia systemowego, czyli przyjmowania doustnego retinoidów (pochodnych witaminy A), leków immunosupresyjnych czy hydroksymocznika.

Grudki perliste

Jeżeli dotknął Cię problem grudek perlistych z pewnością pomożemy. Nasi specjaliści posiadają wieloletnie doświadczenie w leczeniu tej przypadłości. Więcej informacji uzyskasz telefonicznie. Zapraszamy do naszej Kliniki

Usuwanie tatuażu

W naszej Klinice dermatologicznej usuniesz swój tatuaż niezależnie od jego koloru. Pracujemy laserem Discovery Pico, który radzi sobie z wielobartwnymi tatuażami - Zapisz się na konsultację już dzisiaj

Zamykanie naczynek

Naszej klinice dermatologicznej specjalizujemy się w zabiegach zamykania naczynek krwionośnych. Zabieg ten z uwagi na konieczność ochrony przed słońcem polecamy wykonywać w okresie jesienno-zimowym

Epilacja

Epilacja laserowa to zabieg, dzięki któremu pozbędziesz się niechcianego owłosienia już niemal na zawsze. Okresowe zabiegi utrwalające, które polecamy powtarzać średnio raz na 2 lata wystarczą, aby podtrzymać efekt zabiegu. Poczuj komfort gładkiej skóry.

Laserowe usuwanie blizn potrądzikowych

Blizny powstałe w wyniku trądziku to defekt kosmetyczny powodujący dyskomfort u osób borykających się z tym problemem. Doskonale zdajemy sobie z tego sprawę i dlatego wyposażyliśmy naszą klinikę w nowoczesny laser Discovery Pico, dzięki któremu skutecznie usuwamy znamiona powstałe w wyniku trądziku.

Redukcja cellulitu

Wykonujemy skuteczne zabiegi redukujące cellulit wykorzystując aparat Cellactor. Zapraszamy na konsultację z doświadczonym specjalistą Kliniki Murano.

Wideodermatoskopia

W naszej klinice do oceny znamion skórnych wykorzystujemy wideodermatoskop Foto Finder. Dowiedz się więcej o zabiegu.

Linerase - terapia kolagenowa

Terapia AteloKOLAGENEM Linerase to zabieg z zakresu medycyny przeciwstarzeniowej i dedykowany jest pacjentom, którzy zaobserwowali, że ich skóra stała się mniej elastyczna, a zmarszczki jeszcze bardziej widoczne.

Mezoterapia

Mezoterapia jest zabiegiem stosowanym w celu poprawy kondycji i wyglądu skóry twarzy oraz ciała. Pomaga również w zapobieganiu nadmiernej utraty włosów czy w leczeniu łysienia plackowatego.

Karboksyterapia

To jeden z tych zabiegów, które zmieniły oblicze medycyny estetycznej. Terapia polega na wprowadzeniu pod skórę dwutlenku węgla. Dowiedz się więcej.

Kwas hialuronowy

Wykorzystywany najczęściej do powiększania ust i wypełniania zmarszczek. Kwas wstrzykujemy przy użyciu cienkiej igły w miejscu, które wymaga kosmetyki.