Opuchlizna twarzy

Opuchlizna na twarzy jest niepokojącym objawem nieprawidłowości organizmu. Niezależnie od tego, czy opuchlizna twarzy pojawia się regularnie czy są to pojedyncze incydenty, należy zdiagnozować problem, ustalić przyczynę i wdrożyć odpowiednie leczenie, ponieważ może to być pierwszy objaw chorób ogólnoustrojowych. Obrzęki oraz opuchlizna mogą lokalizować się w różnych częściach twarzy, w zależności od przyczyny powstawania problemu.

Opuchlizna twarzy – przyczyny

Istnieje wiele przyczyn powstawania opuchlizny na twarzy. Uwarunkowania genetyczne, jak również mało aktywny tryb życia, przewlekły stres, przemęczenie,  nieprzespane noce, używki czy złe nawyki żywieniowe mogą odbijać się na naszym zdrowiu i wyglądzie, powodując sińce pod oczami oraz zbieranie się wody. Oprócz czynników środowiskowych, ten problem może pojawiać się w wielu stanach fizjologicznych, takich jak ciąża, okres poprzedzający miesiączkę, choroby immunologiczne, zakażenia bakteryjne/wirusowe oraz po przebytym urazie mechanicznym, przy kontakcie z alergenem, czy po ugryzieniu przez owady. Zaburzenia tarczycy, choroby serca i nerek mogą objawiać się opuchlizną całej twarzy lub niektórych jej części.

Opuchlizna twarzy – leczenie i profilaktyka

W zależności od objawów oraz wyniku badania przedmiotowego, diagnostyka opuchlizny twarzy może obejmować badania laboratoryjne, mikrobiologiczne oraz radiologiczne. Lekarz pierwszego kontaktu lub dermatolog ocenia problem, kieruje na ewentualne dalsze badania i indywidualnie opracowuje plan dalszego leczenia. W przypadku powikłań po zakażeniu bakteryjnym, obrzęk i opuchlizna twarzy redukowana jest za pomocą doustnej antybiotykoterapii. Często wykonywany jest również drenaż limfatyczny twarzy, przez wykwalifikowaną osobę, dzięki któremu skóra jest ujędrniona, obrzęki zminimalizowane, a dodatkowo organizm pozbywa się toksyn. W profilaktyce powstawania obrzęków i opuchlizny twarzy świetnie sprawdzają się domowe sposoby z wykorzystaniem łatwo dostępnych produktów. Na obrzęki, sińce i opuchliznę twarzy pozytywnie wpływają okłady z surowego ziemniaka, kapusty, kompresy z herbaty czy maseczka z białka jaja kurzego. Rumianek i szałwia, doskonale sprawdzają się w minimalizowaniu sińców. Należy także wprowadzić zdrowe nawyki zarówno żywieniowe, jak i środowiskowe. Z jadłospisu wykluczyć produkty, które wywołują alergie, ograniczyć sól dodawaną do potraw na rzecz aromatycznych przypraw, wprowadzić aktywność fizyczną, a także do codziennego rytuału pielęgnacyjnego wdrożyć jogę i ćwiczenia na dane partie twarzy. Sprzyja to lepszemu ukrwieniu skóry, pobudza fibroblasty do produkcji kolagenu i elastyny, jak również działa relaksacyjnie.

Opuchlizna twarzy – zabiegi

Zabiegi polecane przy problemie opuchlizny i obrzęków twarzy to przede wszystkim karboksyterapia, drenaż limfatyczny, mikrodermabrazja oraz zabiegi z użyciem kwasu hialuronowego. Aby bezpiecznie zniwelować opuchliznę twarzy, należy udać się do profesjonalnego gabinetu medycyny estetycznej, gdzie zabiegi wykonywane są przez wykwalifikowanych specjalistów.

Grudki perliste

Jeżeli dotknął Cię problem grudek perlistych z pewnością pomożemy. Nasi specjaliści posiadają wieloletnie doświadczenie w leczeniu tej przypadłości. Więcej informacji uzyskasz telefonicznie. Zapraszamy do naszej Kliniki

Usuwanie tatuażu

W naszej Klinice dermatologicznej usuniesz swój tatuaż niezależnie od jego koloru. Pracujemy laserem Discovery Pico, który radzi sobie z wielobartwnymi tatuażami - Zapisz się na konsultację już dzisiaj

Zamykanie naczynek

Naszej klinice dermatologicznej specjalizujemy się w zabiegach zamykania naczynek krwionośnych. Zabieg ten z uwagi na konieczność ochrony przed słońcem polecamy wykonywać w okresie jesienno-zimowym

Epilacja

Epilacja laserowa to zabieg, dzięki któremu pozbędziesz się niechcianego owłosienia już niemal na zawsze. Okresowe zabiegi utrwalające, które polecamy powtarzać średnio raz na 2 lata wystarczą, aby podtrzymać efekt zabiegu. Poczuj komfort gładkiej skóry.

Laserowe usuwanie blizn potrądzikowych

Blizny powstałe w wyniku trądziku to defekt kosmetyczny powodujący dyskomfort u osób borykających się z tym problemem. Doskonale zdajemy sobie z tego sprawę i dlatego wyposażyliśmy naszą klinikę w nowoczesny laser Discovery Pico, dzięki któremu skutecznie usuwamy znamiona powstałe w wyniku trądziku.

Redukcja cellulitu

Wykonujemy skuteczne zabiegi redukujące cellulit wykorzystując aparat Cellactor. Zapraszamy na konsultację z doświadczonym specjalistą Kliniki Murano.

Wideodermatoskopia

W naszej klinice do oceny znamion skórnych wykorzystujemy wideodermatoskop Foto Finder. Dowiedz się więcej o zabiegu.

Linerase - terapia kolagenowa

Terapia AteloKOLAGENEM Linerase to zabieg z zakresu medycyny przeciwstarzeniowej i dedykowany jest pacjentom, którzy zaobserwowali, że ich skóra stała się mniej elastyczna, a zmarszczki jeszcze bardziej widoczne.

Mezoterapia

Mezoterapia jest zabiegiem stosowanym w celu poprawy kondycji i wyglądu skóry twarzy oraz ciała. Pomaga również w zapobieganiu nadmiernej utraty włosów czy w leczeniu łysienia plackowatego.

Karboksyterapia

To jeden z tych zabiegów, które zmieniły oblicze medycyny estetycznej. Terapia polega na wprowadzeniu pod skórę dwutlenku węgla. Dowiedz się więcej.

Kwas hialuronowy

Wykorzystywany najczęściej do powiększania ust i wypełniania zmarszczek. Kwas wstrzykujemy przy użyciu cienkiej igły w miejscu, które wymaga kosmetyki.