Opuchlizna twarzy

Opuchlizna na twarzy jest niepokojącym objawem nieprawidłowości organizmu. Niezależnie od tego, czy opuchlizna twarzy pojawia się regularnie czy są to pojedyncze incydenty, należy zdiagnozować problem, ustalić przyczynę i wdrożyć odpowiednie leczenie, ponieważ może to być pierwszy objaw chorób ogólnoustrojowych. Obrzęki oraz opuchlizna mogą lokalizować się w różnych częściach twarzy, w zależności od przyczyny powstawania problemu.

Opuchlizna twarzy – przyczyny

Istnieje wiele przyczyn powstawania opuchlizny na twarzy. Uwarunkowania genetyczne, jak również mało aktywny tryb życia, przewlekły stres, przemęczenie,  nieprzespane noce, używki czy złe nawyki żywieniowe mogą odbijać się na naszym zdrowiu i wyglądzie, powodując sińce pod oczami oraz zbieranie się wody. Oprócz czynników środowiskowych, ten problem może pojawiać się w wielu stanach fizjologicznych, takich jak ciąża, okres poprzedzający miesiączkę, choroby immunologiczne, zakażenia bakteryjne/wirusowe oraz po przebytym urazie mechanicznym, przy kontakcie z alergenem, czy po ugryzieniu przez owady. Zaburzenia tarczycy, choroby serca i nerek mogą objawiać się opuchlizną całej twarzy lub niektórych jej części.

Opuchlizna twarzy – leczenie i profilaktyka

W zależności od objawów oraz wyniku badania przedmiotowego, diagnostyka opuchlizny twarzy może obejmować badania laboratoryjne, mikrobiologiczne oraz radiologiczne. Lekarz pierwszego kontaktu lub dermatolog ocenia problem, kieruje na ewentualne dalsze badania i indywidualnie opracowuje plan dalszego leczenia. W przypadku powikłań po zakażeniu bakteryjnym, obrzęk i opuchlizna twarzy redukowana jest za pomocą doustnej antybiotykoterapii. Często wykonywany jest również drenaż limfatyczny twarzy, przez wykwalifikowaną osobę, dzięki któremu skóra jest ujędrniona, obrzęki zminimalizowane, a dodatkowo organizm pozbywa się toksyn. W profilaktyce powstawania obrzęków i opuchlizny twarzy świetnie sprawdzają się domowe sposoby z wykorzystaniem łatwo dostępnych produktów. Na obrzęki, sińce i opuchliznę twarzy pozytywnie wpływają okłady z surowego ziemniaka, kapusty, kompresy z herbaty czy maseczka z białka jaja kurzego. Rumianek i szałwia, doskonale sprawdzają się w minimalizowaniu sińców. Należy także wprowadzić zdrowe nawyki zarówno żywieniowe, jak i środowiskowe. Z jadłospisu wykluczyć produkty, które wywołują alergie, ograniczyć sól dodawaną do potraw na rzecz aromatycznych przypraw, wprowadzić aktywność fizyczną, a także do codziennego rytuału pielęgnacyjnego wdrożyć jogę i ćwiczenia na dane partie twarzy. Sprzyja to lepszemu ukrwieniu skóry, pobudza fibroblasty do produkcji kolagenu i elastyny, jak również działa relaksacyjnie.

Opuchlizna twarzy – zabiegi

Zabiegi polecane przy problemie opuchlizny i obrzęków twarzy to przede wszystkim karboksyterapia, drenaż limfatyczny, mikrodermabrazja oraz zabiegi z użyciem kwasu hialuronowego. Aby bezpiecznie zniwelować opuchliznę twarzy, należy udać się do profesjonalnego gabinetu medycyny estetycznej, gdzie zabiegi wykonywane są przez wykwalifikowanych specjalistów.

Jak pozbyć się opuchlizny z twarzy?

Proponowany zabieg w leczeniu tej dolegliwości to Karboksyterapia.