Problem otyłości – przyczyny, leczenie i zabiegi

Problemu otyłości nie należy bagatelizować. Pogłębiająca się otyłość prowadzi do wielu niebezpiecznych powikłań, które w konsekwencji będą rzutować na nasze zdrowie i samopoczucie.

Otyłość – przyczyny

Główną przyczyną otyłości jest zbyt duża wartość energetczna pożywienia w stosunku do zapotrzebowania organizmu. Niezrównoważony bilans pomiędzy energią przyjmowaną wraz z pożywieniem a jej zużyciem, prowadzi do nadprogramowych kilogramów, a w efekcie może przyczyniać się do otyłości. Przekarmienie dotyczyć może każdego, w różnym wieku – od niemowląt po osoby dorosłe. Nieodpowiednia ilość oraz jakość spożywanych posiłków, potęguje problem narastających kilogramów. Brak codziennej ak tywności fizycznej przy obfitym spożyciu kalorii przyczynia się do gromadzenia tkanki tłuszczowej w organizmie. Szczególnie podatne miejsca na odkładanie tłuszczu w organizmie to okolica brzuszna, wisceralna, trzewna – tzw. otyłość brzuszna oraz okolica udowo-pośladkowa –  tzw. otyłość gynoidalna, typu „jabłko“, „gruszka“. U części osób, za przyczynę otyłości przyjmuje się czynniki genetyczne związane ze skłonnością do tycia. Przyczyny tycia, a w efekcie otyłości mogą być bardziej złożone. Problemy zdrowotne, szczególnie nieprawidłowości w pracy hormonów np. niedoczynność tarczycy, zespół Cushinga, PCOS, niedobór hormonu wzrostu, uszkodzenie podwzgórza i jąder brzuszno-przyśrodkowych, podwzgórza również mogą powodować nadmierne przybieranie na masie. Oprócz wyżej wymienionych, należy wziąć pod uwagę czynniki psychologiczne, środowiskowe, stres czy przyjmowanie niektórych leków, prowadzące do otyłości.

Otyłość – leczenie

Podstawą leczenia otyłości powinna być dieta ubogoenergetyczna oraz aktywność fizyczna. Dieta powinna zostać dobrana indywidualnie do pacjenta, aby wziąć pod uwagę wszystkie czynniki, które mogą przyspieszyć lub spowolnić proces odchudzania. Nie są wskazane zbyt restrykcyjne diety mające na celu szybkie pozbycie się nadprogramowych kilogramów. Dieta musi pokrywać zapotrzebowanie na wszytskie niezbędne składniki odżywcze, witaminy i minerały, a jednocześnie  jej kaloryczność powinna być zmniejszona o odpowiednią ilośc kalorii. Wprowadzenie regularnego treningu do codziennych zajęć wspomaga proces odchudzania oraz poprawia ogólne samopoczucie pacjenta zmagającego się z otyłością. W dużo cięższych przypadkach, osoba otyła musi poddać się leczeniu farmakologicznemu, gdzie działanie leków skierowane jest na zahamowanie łaknienia lub zmniejszeniu przyswajalności tłuszczów.

Ostatecznością w leczeniu otyłości szczególnie olbrzymiej jest operacja chirurgicznego zmniejszenia żołądka tzw. operacja bariatryczna. Pozwala ona nie tylko na utratę wagi, ale również zmniejsza ryzyko chorób związanych z otyłością, tj. cukrzyca czy nadciśnienie tętnicze.

Otyłość – zabiegi

W zwalczaniu otyłości oprócz diety i aktywności fizycznej, pomocne będą zabiegi wyszczuplające. W Klinice Murano szczególnie polecany jest zabieg Accent Prime, w którym połączenie technologii fali radiowej i ultradźwięków niszczy komórki tłuszczowe, jednocześnie stymulując produkcję włókien kolagenowych, zapewniając  szybkie i trwałe efekty jędrniejszej sylwetki. Kolejnym zabiegiem jest Endermologia LPG. Jest to metoda masażu podciśnieniowego, dzięki czemu następuje reaktywacja naturalnego procesu lipolizy i eliminacji zawartości tłuszczu. W efekcie ciało jest wyszczuplone, wygładzone, a widoczność cellulitu jest zminimalizowana. Kontrolowane wprowadzanie dwutlenku węgla pod skórę w zabiegu Karboksyterapii również przyczynia się do przywrócenia jędrności wiotkiej skórze oraz redukcji tkanki tłuszczowej na brzuchu, pośladkach, udach, ramionach i kolanach. Zabiegi są bezpieczną i skuteczną alternatywą w walce z nadwagą i otyłością.

Jak walczyć z otyłością?

Pacjentom Kliniki Murano proponujemy oraz zabiegi medycyny estetycznej takie jak modelowanie ciała. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą i umówienia wizytu u jednego z naszych specjalistów.